Fashion SPOTFRESHMY EDIT

4 case de urmarit in 2018

 

 

 

Copilul teribil al designerului Demna Gvasalia, VETEMENTS, continua sa fie brandul de moda antimoda, go to-ul tuturor celor care s-au saturat de tirania modei si vor sa-i rada in nas. Dar, lucrurile nu sunt niciodata atat de simple 😉 Departe de a fi intruchiparea zicalei Anything goes, Vetements are si el estetica sa: supradimensionare, elemente grungy, logo-uri imense extrem de cunoscute cu semnificatii incerte in context, un simt ul umorului personal si un touch erotic foarte indie. Brandul care a luat nastere in 2014 si care a adus o piesa atat de eminamente casual precum hanoracul in lumina reflectoarelor – si cu un succes nebun, este un fel de nouveau punk, insa unul extrem de subtil.

 

DOLCE AND GABANNA sunt in prezent apogeul unui stil sentimentalisto-kitsch adorabil pe care eu personal, il iubesc. *Mind you, este vorba despre un kitsch la cel mai rafinat nivel, pe care doar minimalistii prea simandicosi il pot numi astfel. Un tort cu multe etaje si decorat cu trandafirasi fondanti, care trebuie mancat pana la ultima felie – apogeul stilului desert. Motive picturale, florale, pretioase si chiar culinare transfigureaza glamour-ul in toate ipostazele feminitatii. De la mama (cu cosul cu patrunjel si morcovi), bunica, iubita – ajungand  pana la intruchiparea sex-simbolului “Regina Inimilor”. Retro, clasic, emblematic, aplecat spre cultura si civilizatia italiana, tragand in acelasi timp si cu ochiul putin spre Instagram:  #LAMOREEBELLEZA #DG

 

 

 

 

 

 

Vedeta momentului, casa GUCCI, calareste dragonul faimei & succesului mondial, cu incasari de peste 1.55 bilioane de euro anul trecut. A. k. a. o crestere de doar 50%. Estetica livresca si eclectica insuflata de Alessandro Michele inca din 2015 a revolutionat complet brandul, care a inceput sa fie preferat de o paleta din ce in mai larga de cumparatori. Ceea ce putem numi etos-ul designerului se concentreaza in jurul unei “individualitati feroce” – quoting myself, yeah – creand adevarate personaje si invitand in acelasi timp si publicul sa mediteze la problema creativitatii personale. Sau lipsei acesteia. “Credeam ca suntem invitati la o conferinta de presa, nu la o lectie de filozofie”, au spus ziaristii plecand de la ultima prezentare a casei de la Saptamana Modei de la Milano. All for the best.

 

 

PRADA. Pentru adevaratii connoisseuri, Prada ramane acea alegere alt-fel, care se bazeaza pe armonia subtila urmarita de cei care se simt obositi de ‘normalul’ , prea- banalul si familiarul modei. Nu atat pe partea de linii si volume, cat prin imbinarea neasteptata de pattern-uri si texturi, intr-o explorare imprevizibila. Imbinare surprinzatoare si eterogena pe care eu o gasesc etern fascinanta. Daca gustati assorte-uri de animal print si dungi severe, de pene si stofe apretate, atunci clar Prada este irregular choice-ul pe care puteti miza. Ultima colectie aduce ecouri new wave si punk suprapuse camasilor corporatiste, creand un look slightly androgin. Si heavily original. Asa cum se putea citi in comic art-ul din jurul podium-ului, care a reprezentat nucleul colectiei: “nici prea femme, nici prea butch”.

 

 

 

 

With anticipation,

Silvia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *